Professionelle produktbilleder er ikke altid nok
Professionelle produktbilleder er ikke altid nok

Hvorfor er miljøbilleder bedre end produktbilleder?
Professionelle produktbilleder er ikke altid nok…

I dag hvor flere virksomheder går online med fx webshops, er det vigtigt at præsentere sine produkter på den bedste og mest professionelle måde. For det øger chancen for salg, hvis produktbillederne til din webshop er ensartede i stil, skarpe og i høj kvalitet.

Produktbilleder kaldes også for packshots, og den betegnelse forklarer ret godt, hvad det er:
Billeder af produkter taget af en fotograf i et studie med gennemgående baggrund. Kvalitet? Bestemt.

Men…

Salget hænger sammen med looket

Produktbilleder er ikke altid nok, når dit brand skal sælge via webshop og sociale medier. Ligesom du bedre kan fornemme størrelsen på et par bukser, du vil købe, når du ser dem på en model, kan du også bedre se kvaliteten og størrelsen på en stol ved at se den i miljø.

Ikke nok med det, er miljøer med til at gøre det enkelte produkt mere eksklusivt og fremhæve detaljerne i det, fordi miljøet er stylet til at matche. Shopper du rundt online efter en lampe, kan det være svært at vurdere dens form og udtryk i din egen stue, hvis det blot er et packshot.
Er der billeder i miljø, kan du se, hvordan lampens lys fordeler sig i rummet, om den er for stor eller lille, eller om den ville passe ind med dine møbler eller ej. Vil du høre en hemmelighed?

Det er præcis derfor, de bedste interiørbutikker indretter individuelle miljøer til hjemmets rum. Fordi miljøet fremhæver det bedste i produkterne og vækker samtidig kundens forestillingsevne om det møbel, hun ønsker sig. Ikke nødvendigvis det møbel, der ville være billigst eller mest rationelt, men det, der taler til hendes ønsker og drømme.

kontakt os nu

kontakt os nu

Står du imellem at tage produktbilleder eller miljøbilleder? Miljøbilleder, co-branding
Står du imellem at tage produktbilleder eller miljøbilleder? Miljøbilleder, co-branding
Står du imellem at tage produktbilleder eller miljøbilleder? co-branding

Forskellen afspejler sig også i, at packshots kan laves som en masseproduktion med hurtig udskiftning, men det tager længere tid at style og klargøre et miljø og pille det ned inden det næste foto.

Men – vi vil altid anbefale miljøbilleder kontra produktfotos/imagebilleder.
De er nemlig med til at løfte dit produkts værdi og giver lige det ’ekstra’, der styrker dit brands status i branchen.

Forskellen afspejler sig også i, at packshots kan laves som en masseproduktion med hurtig udskiftning, men det tager længere tid at style og klargøre et miljø og pille det ned inden det næste foto.

Men – vi vil altid anbefale miljøbilleder kontra produktfotos/imagebilleder.
De er nemlig med til at løfte dit produkts værdi og giver lige det ’ekstra’, der styrker dit brands status i branchen.

Står du imellem at tage produktbilleder eller miljøbilleder?

Så er der gode råd at hente her. Der er nemlig stor forskel på, hvornår du kan bruge de forskellige slags billeder.
Produktbilleder fungerer:

  •  I webshops eller online kataloger (I følgeskab med miljøbilleder)

  • Til tryksager som fx reklamer eller avisannoncer

  • Produktkataloger online, fx på Facebook og Instagram

Miljøbilleder fungerer:

  • På de sociale medier i organiske opslag og i annoncer

  • I webshops eller online kataloger (I følgeskab med produktbilleder)

  • I andet markedsføringsmateriale, fx flyers, kampagnemateriale, online annoncer osv.

Der er altså overlap mellem de to former for billeder, men hovedreglen er:
Produktfotos er basen, der lader dig have dine produkter online. Miljøbilleder løfter dig niveauet højere op med ensartet og unikt markedsføringsmateriale.

Invester i dag

Modtag vores nyhedsbrev og få

10% rabat på dine næste salgskabende miljøbilleder

* Læs mere i vores persondatapolitik.

Modtag vores nyhedsbrev og få

10% rabat på dine næste salgskabende miljøbilleder

* Læs mere i vores persondatapolitik.